IXS Dirtmasters Festival

2-6 juuni toimusid Saksamaal rahvusvahelised võistlused slopestyle, 4x, enduro ja jalgratta downhillis.

Kuna eestlaseid ei juhtu just iga päev sinna, siis otsustasime Freedown klubilistena oma kogemust jagada ka kõigi teistega, kellel peaks huvi olema 😉

Koha peal saime kokku viibida 6 pikka päeva, täis jalgrattasõitu ja festivalimelu.
Muidugi kui ülten, et kuus päeva sai sõita, siis päris täpne see info just ei ole.

Esmaspäeval tuldi meile lennujaama vastu ja saime kenasti ennast õhtuks Winterbergi
ja kohe mäele .. rada vaja ju üle tsekkida 😉
Mäekeskus just kõige massiivsem ei ole, aga sellegi poolest, on erinevaid laskumisvõimalusi
ja freeride elemente väga väga palju. Lisaks uhke slopestyle park, mis avaldab tõesti muljet.

veidi rajaelemente

Ühesõnaga, kellele meeldib kiire, hüpetega ja dropidega rada, selle jaoks on see koht just õige.
Üldiselt oli kõik kivine ja kuiv. Ning kui ma ütlen kuiv, siis tähendab see ektreemselt kuiv. Jalga maha pannes, ehk astudes lihtsalt kõva raja pealt kõrvale, tõusis tolm jalge alt põlvini..

Selle lause pealt ja tooniga, eestlaslikult vingudes – näe mis toimus järgmisel päeval..

“kerge” lõuna

ja õhtupoolik

Ehk, selle nahka läks terve teisipäev – aga samas ei ole hullu, kuna saime enda “kallikesed”
kulleri käest kätte ja hakkasime rattaid kokku panema, et endal aega lõbusamaks teha..

Ja kui naised rattaid kokku panevad võib juhtuda hajameeldusest ka seda 😀
ehk
* mis on pildil valesti 😛

Aga see selleks,

Kolmapäeval oli kõik valmis selleks, et avada Winterberg bike park meie jaoks..

Saime sõita DH rada ja tutvusime olukorraga mäel – kuna õhin oli suur, siis sai peamiselt
rõhku pandud ringi jooksmisele ühest kohast teise, et mis kõik mäekeskus endast kujutab..

Neljapäev oli siis järjekordselt planeeritud üks tõsisem sõidupäev, suur oli aga meie üllatus, kui selgus, et
IXS Rookies DH cupi tõttu ei olnud suletud mitte ainult 1 DH rada, vaid terve mägi 🙁
Aga see selleks, kuna kogu üritus ise ja kõik seal oli nii huvitav, siis saigi süveneda festivali ja veeta aega slope pargis

Reedel oli kava järgmine _ huvitav!
Kell 10.00-12.00 oli IXS German Cup võistlejate registreerimine ja treeningud hakkasid alles
kella 13.00-st ja kestsid kuni kella 18.00-ni. Ennem mitte kedagi raja peale ei lastud. Võiks arvata, et aega on küll, jätkub jätkub. Tõsiasi oli aga see, et kuna rahvast oli ca 300-400 kanti ja tõstukeid ning stardipukke ainult 1, sai 45 minuti jooksul teha ainult 1 sõidu, hullumaja..

Niisiis Paul kell 13 ja mina kell 16, kohustuste tõttu, olime treeningutel. Saime keskmiselt 5 ja 2 sõitu teha 😀 . “Korralikult”, “väsisime niiiii ära” 😀 😀 😀
Üllatus oli ka see, et neljapäeval IXS Rookie Cupi jälgides, ja juba tuttavat rada nähes, avastasime enda treeningute alguses, et meie võistlusrada on totaalselt uus. Ja ma mõtlengi sõna otseses mõttes uus, sisse sõitmata , tutikas..
Tavalisest DH rajast olid alles ainult keskel üks kivisektor ja raja lõpp suure dropiga.

Laupäevane päev oli ette nähtud seeding runideks, ehk siis treeningud kestsid hommikul kella 7.00ist kuni kella 12.00ni. Mis tähendas automaatselt äratust kell 05.00 et saaks teha ca 5 sõitu enda treenimiseks.
Millele järgnes ca kellel 3, kellel 4 tundi lahedat närvikõdi ja ajaveetmist kuuma ilma “nautides”..
Seeding runid läksid hästi. Paul Raid sõitis ennast Men Elite klassis 44- kohale, ja Elite Juniorite arvestuses kolmandaks. Nii, et võib uhkust tunda küll :)! Mina siis sõitsin gigantide klassis “Naised” Eliit ja jäin tagant poolt kolmandaks. Ehk siis kokku omas klassis 13/11

Pühapäeval oli kõik suhteliselt sama, kell 7st trennid ja kella 12ni. Sellel päeval aga sai “nalja” parajalt. Juba laupäeval oli mul endal probleeme käiguvahetusega, millele leiti ajutine lahendus meie mehaaniku poolt..

Kurbusega peab küll tõdema, et pühapäeva hommikul oli minu lahendatud mure, just mitte nii enam lahendatud. “Lihtne” käiguvahetuse mure oli muutunud juba väntamise mureks. Ehk siis, ei saanud ma isegi sõidu ajal vändata, ilma , et kett üle ei oleks visanud… PS! Raja algus, ca 400 meetrit, oli flat – reaalselt sile maa, slaalom ja ilmselgelt ilma väntamata kaugele just ei jõua :D. Niisiis pidi Triinu minema seekord juba Srami hooldusmeeste telki, kurba nägu tegema ja abi paluma. Peale 1,5 tundi sain enda ratta kätte ja treeningute lõpuni oli ca 3 tundi jäänud. Vabalt – käis mõte peast läbi. Jõuabb.. Kerge start, väike väntamine ja oih, tühi esirehv..
Kuna eestlane ikka ei hakka enda jooksu niisama asjata kõveraks sõitma, siis sain ronida mäest ülesse starti teised pool tundi ja telki tagasi maabudes, selgus, et ka käiguvahetus on lõplikult saba andnud..

Ehk siis 1 h ennem minu starti kell 14.06 ei olnud mul enam põhimõtteliselt ratast millega sõita. Kuna aega oli liiga vähe, pidin võtma tagavara ratta. Ehk siis: M suurus raami -liiga suur, minu kaalule jäik amort ( kuna pehmet sisu Boxxerile ei olnud isegi mitte Sram/Boxxer hoolduspunktis ) lai lenks, võõrad pidurid, erineva suurusega kassett jne 😀
Hoidsin siis hinge kinni, et mind selle rattaga raja peale lastakse ja START it is.

Kokkuvõttes tahan kiita meie klubi Freedown tubli tubli Pauli, kes saavutas oma esimesel suurel rahvusvahelisel võistlusel, IXS German Cup Winterberg, klassis Eliit Men 60-nda koha 158-st ja 7-nda koha Elite Junior arvestuses.
Teeme peo 😀
Enda tulemust kommenteerides, siis arvestades seda, et minul oleks õige ilmselt olnud osaleda IXS Rookie Cupil :D, aga IXS German Cup`il ( ja mitte Free woman, vaid Eliit naised klassis ) eelviimane koht – Eliidiga samasse minutisse,samasse poolde minutisse, käib kah 😉
‘ ja alati on hea mõelda lohutuseks, et naiste hobbys oleksin ma kvalifikatsioonis 4-s ja finaalis 6-ndale kohale sõitnud :P!

HUVITAVAID FAKTE – Tarkusterad

* kui sa lähed suurde DH, Freeride poodi, mehanni boxi –  ÄRA EELDA, et mehaanik teab midagi downhill jalgratastest või käiguvahetusest ( oota oma mehaanik ära – ole kannatlik !)

* Kui sa juba oled festivalil, tasub kõik enda katkised jupid viia spetsiaalselt selleks mõeldud telki-
ja kui sul ka veab, saad 10 Euroga võluväel enda X9 käiguvahetaja XO-x upgrade`dida

ÄRA KARDA endast väiksemaid, ka nendega saab väga hästi läbi ajada kui “häda käes”

Kui sa suurt bussi ei ole, sõida väikse autoga mis sulle antakse

* vastavalt võimalustele

Tere Koer!

Õige “racing sakslane” joob õiget õlut

ja selle humoorika noodi pealt ka lõpp seekord

AA Ei – siin on K9 tiimi fotograafi mälestusi võistlusest

ja Pauli stiili

loodame varsti veel pildimaterjali

Triinu
Freedown